Ne poți scrie

    Search
    Back To Top
    Scroll To Discover
    top

    HTTP vs HTTPS

    Multe site-uri web folosesc HTTP. Cu toate acestea, în 2014, Google a recomandat ca site-urile să treacă la HTTPS. Până atunci, doar site-urile cu pagini de comerț electronic se deranjau cu adevărat să folosească HTTPS. Ca stimulent pentru comutare, Google a anunțat că va oferi site-urilor HTTPS o clasare mai bună, punând efectiv site-urile care nu au trecut la noul protocol în dezavantaj.

    Acum probabil că vă întrebați – de ce este atât de important să treceți la HTTPS? Merită cu adevărat bătăia de cap? Care este real diferența dintre HTTP și HTTPS? Utilizarea unuia peste cealalt va afecta eforturile SEO? 

    HTTP înseamnă Hypertext Transfer Protocol. În esență, permite comunicarea între diferite sisteme. Este cel mai frecvent utilizat pentru a transfera date de la un server web la un browser pentru a permite utilizatorilor să vizualizeze paginile web. Este protocolul care a fost utilizat practic pentru toate site-urile web timpurii.

    HTTPS înseamnă Hypertext Transfer Protocol Secure. Problema cu protocolul HTTP obișnuit este că informațiile care curg de la server la browser nu sunt criptate, ceea ce înseamnă că pot fi furate cu ușurință. Protocoalele HTTPS remediază acest lucru folosind un certificat SSL (layer de sockets securizate), care ajută la crearea unei conexiuni sigure criptate între server și browser, protejând astfel informațiile potențial sensibile de a fi furate în timp ce sunt transferate între server și browser.

    Cea mai importantă diferență dintre cele două protocoale este certificatul SSL. De fapt, HTTPS este practic un protocol HTTP cu securitate suplimentară. Cu toate acestea, această securitate suplimentară poate fi extrem de importantă, în special pentru site-urile web care preiau date sensibile de la utilizatorii săi, cum ar fi informații despre carduri de credit și parole.

    Cum funcționează HTTPS? Certificatul SSL criptează informațiile pe care utilizatorii le furnizează site-ului, ceea ce transformă practic datele într-un cod. Chiar dacă cineva reușește să fure datele comunicate între expeditor și destinatar, nu ar putea să le înțeleagă datorită acestei criptări.

    Dacă vă uitați la diferența principală dintre HTTP și HTTPS, HTTPS are, evident, un mare avantaj. La urma urmei, nu ați dori ca site-ul dvs. să fie cât mai sigur posibil? Problema este că, dacă nu aveți o pagină de comerț electronic și nu acceptați informații potențial sensibile de la vizitatorii site-ului dvs. web, atunci s-ar putea să vă gândiți că trecerea la un site HTTPS nu este atât de necesară și că faceți acest lucru este o bătaie de cap mai mare decât merită. Cu toate acestea, avantajul de securitate nu este singurul avantaj al utilizării HTTPS. De fapt, trecerea la HTTPS poate duce la creșterea eforturilor dvs. SEO.

    Pentru că, pe lângă faptul că Google însuși a anunțat că site-urile care fac trecerea la HTTPS vor primi un mic avans în clasament, acest lucru poate duce și la o creștere concretă a ratei de click, utilizatorii fiind din ce în ce mai predispuși să acceseze doar informații securizate, care le oferă sentimentul de siguranță.

    HTTPS a devenit deja protocolul standard, ceea ce înseamnă că, cu cât șovăiești mai mult, cu atât sunt mai multe șanse să rămâi în spatele concurenței tale. Dacă v-ați schimbat deja site-ul în HTTPS, știți că acesta este doar un început pentru construirea site-ului dvs. SEO.