0737007777

10 sfaturi practice de marketing, pentru cresterea afacerii tale

23March

10 sfaturi practice de marketing, pentru cresterea afacerii tale

Notiunea de marketing este una extrem de vasta si complexa, iar tehnicile aplicate sunt numeroase, dar privind intr-o nota simplista, totul se reduce la modul in care serviciul/produsul tau ajunge sa fie cunoscut de catre potentialul client si achizitionat. Tu iti cunosti business-ul, stii avantajele si calitatea pe care o oferi, dar clientul tau potential stie de tine?

1. Regandeste bugetul tau de marketing

Trebuie sa admiti, marketingul traditional nu mai functioneaza la fel de bine ca in trecut! Canalele de comunicare media iti vor spune diferit, dar cifrele nu mint:

– 86% dintre oameni sar peste reclamele publicitare (sursa: Mashable)

– 70-80% dintre utilizatorii online ignora anunturile platite, concentrandu-se pe cautarile organice (sursa: Search Engine Journal)

– 44% din emailurile directe nu sunt deschise (sursa: Mashable)

Dar nu sunt doar vesti rele! 🙂 Conform unor cercetari de piata realizate de Hubspot 61% din utilizatorii globali ai Internetului cauta produse online, iar 44% ajung sa cumpere in urma unei accesari de pe motoarele de cautare.

Acum nu mai cauti tu clientul, el te gaseste pe tine!

2. Stabileste un set de valori pentru prospecti si clienti

Concentreaza energia pe atragerea clientului, si nu pe lead-uri fortate! Focusul tau ar trebui sa fie pe rezolvarea problemelor clientilor tai sau sa ii ajuti sa isi atinga obiectivele. In mod ideal, ar trebui sa creezi continut de valoare, care sa ramana permanent asimilat sub aceasta forma.

Sunt o multitudine de posibilitati prin care poti transmite mesajul tau. De exemplu: social media marketing, postari in blog, videoclipuri, ebook-uri, interviuri, concursuri, etc. Trebuie sa te concentrezi pe calitate, si nu pe cantitate. Ai nevoie de continut de valoare care sa merite atentia clientului tau si sa il atraga catre business-ul tau. Bineinteles, sa creezi continut la un nivel ridicat si constant iti consuma timp, dar pe termen lung, iti va asigura o baza de prospecti interesati si va arata clientilor tai ca esti interesat sa oferi valoare, pe langa serviciul/produsul supus vanzarii.

3.Colecteaza informatii despre prospectii si clientii tai, sub orice forma poti

Modelele de achizitii difera in functie de business si tipologia clientilor, insa ideea general valabila este ca trebuie sa fii in topul preferintelor clientilor “top of mind” atunci cand ei sunt pregatiti sa achizitioneze.

Cea mai simpla metoda este sa colectezi informatiile lor de contact pentru a reveni cu follow-up-uri in mod constant. Daca ai un website, asigura-te ca ai un spatiu alocat pentru abonarea la newsletter a vizitatorilor. Poti trimite newslettere pentru a te asigura ca business-ul tau este in topul preferintelor, converteste potentialii clienti si creeaza vanzari permanente.

4. Asigura-te ca esti listat in motoarele de cautare in directoarele locale

Poti fi surprins cati oameni cauta business-ul tau online.

5. Cresterea comunicarii pe Social Media este cheia pentru a sta competitiv azi si in viitor

In ultimii ani a suferit transformari extraordinare si trebuie sa alegi strategic pe ce retele sociale poti gasi, comunica si converti publicul tau tinta. Este adevarat ca o crestere naturala solicita timp si rabdare, dar este esentiala pentru succesul pe termen lung al business-ului tau.

6. Identifica si conecteaza-te cu liderii de opinie pentru a extinde aria ta de acoperire a prospectilor. Toate actiunile tale vor avea rezultate amplificate sub aceasta forma.

7. Foloseste testimonialele primite in avantajul tau

Oamenii prefera sa ajunga acolo unde altii au fost multumiti, trebuie doar sa le arati drumul. Vor fi mai dornici sa interactioneze cu tine daca altii deja au facut-o.

8. Imprumuta idei de la oamenii care fac lucrurile cum trebuie

Atentie! Nu inseamna sa ii copiem. Dar ne putem inspira atunci cand aplica tehnici de marketing tintite si corecte. Paradoxal, inspiratia din diverse surse iti va dezvolta creativitatea!

9. Concentreaza-te pe vizual

Oamenii sunt vizuali. De fiecare data cand ceva a devenit viral pe internet, a fost o fotografie sau un videoclip.

10. Monitorizeaza rezultatele campaniilor de marketing

Vizualizeaza in timp real rezultatele eforturilor tale pe marketing, pentru a corecta si imbunatati din mers, atunci cand nu obtii rezultatele asteptate.

Intrebare: Tu cum pastrezi relatia cu prospectii si cu clientii tai? Ei simt prezenta business-ului tau zilnic sau ocazional?

Iti astept cu drag parerea in sectiunea de comentarii de mai jos, iar daca vei considera utile informatiile prezentate si pentru cercul tau apropiat, te invit sa distribui continutul.

O saptamana inspirata!

Lorena

Posted by Creative Media Minds  Posted on 23 Mar 
  • Marketing Online, Social Media Marketing, Strategie Marketing
  • Post Comments 0

    Drop us a line

    Your email address will not be published. Required fields are marked *